Nepřehledné situace, nové pojmy a názvosloví nebo třeba seriálové postavy a jejich vzájemné vztahy můžeme znázornit graficky.
Jsou různé možnosti a způsoby grafického (schématického) zobrazení děje, skutečnosti, pracovního postupu nebo přehledné vyjádření řešení problému.
Typickým příkladem je vytvoření rodokmenu rodiny. Pokud bychom jednotlivé vazby popsali pouze textem, neznalý člověk by se za chvíli „ztratil“. Ale schématické vyjádření rodokmenu je velice přehledné, okamžitě viditelné - kdo je čí syn, matka, dcera a toto schéma lze neustále doplňovat a rozšiřovat, aniž by ztratilo přehlednost.
Další možností pro použití obrázkových modelů je zobrazování dopravních situací na křižovatkách. Žáci (jako chodci nebo cyklisté) na těchto obrázcích nejlépe pochopí, jak danou dopravní situací řešit, kdo pojede jako první a kdo bude dávat přednost. A postačí pouze obrázek.
Pro lepší orientaci v určité problematice nebo textu, při sumarizaci poznatků, při učení nových pojmů, nebo jejich opakování, lze využít tzv. pojmové nebo myšlenkové mapy.
A co zobrazení pomocí grafických automatů? Další možnost často využívaná pro vyjádření vztahů při převodu jednotek.
Podobné aktivity nalznete také v kategorii příprava pro programování
Nepřehledné situace, nové pojmy a názvosloví nebo třeba seriálové postavy a jejich vzájemné vztahy můžeme znázornit graficky.
Jsou různé možnosti a způsoby grafického (schématického) zobrazení děje, skutečnosti, pracovního postupu nebo přehledné vyjádření řešení problému.
Typickým příkladem je vytvoření rodokmenu rodiny. Pokud bychom jednotlivé vazby popsali pouze textem, neznalý člověk by se za chvíli „ztratil“. Ale schématické vyjádření rodokmenu je velice přehledné, okamžitě viditelné - kdo je čí syn, matka, dcera a toto schéma lze neustále doplňovat a rozšiřovat, aniž by ztratilo přehlednost.
Další možností pro použití obrázkových modelů je zobrazování dopravních situací na křižovatkách. Žáci (jako chodci nebo cyklisté) na těchto obrázcích nejlépe pochopí, jak danou dopravní situací řešit, kdo pojede jako první a kdo bude dávat přednost. A postačí pouze obrázek.
Pro lepší orientaci v určité problematice nebo textu, při sumarizaci poznatků, při učení nových pojmů, nebo jejich opakování, lze využít tzv. pojmové nebo myšlenkové mapy.
A co zobrazení pomocí grafických automatů? Další možnost často využívaná pro vyjádření vztahů při převodu jednotek.
Podobné aktivity nalznete také v kategorii příprava pro programování
Obrázkové modely - metodika | Stáhnout |
Obrázkové modely - Spongebob | Stáhnout |
Obrázkové modely - Simpsonovi | Stáhnout |
Obrázkové modely - Pojmové mapy | Stáhnout |
Obrázkové modely - Myšlenkové mapy | Stáhnout |
Připravili jsme pro Vás seznam pomůcek, které při této úloze můžete použít.
Připravili jsme pro Vás seznam pomůcek, které při této úloze můžete použít.
Navštivte také náš eshop www.insgraf.cz
Více informací na téma revize RVP v digitální oblasti naleznete zde: revize.edu.cz
© Insgraf s.r.o. 2024